Que seria de la meva vida si…?

Aquesta pregunta ens l’hem fet tots milers de cops, tots hem tinguts moments en la nostra vida en els que hem pres decisions que han marcat un punt d’inflexió en la nostra existència.

En el post d’avui parlarem dels jocs de simulació social online,  centrant-nos bàsicament en aquells que intenten recrear la realitat i la quotidianitat de les nostres vides, que es precisament el seu principal atractiu. El fet de que els usuaris puguin escollir com serà el seu personatge i alhora poder decidir altres paràmetres com l’ofici del personatge o  les relacions personals i la interacció amb altres jugadors mitjançant l’entorn digital, proporciona un munt de possibilitats al usuari per poder portar el tipus de vida que sempre han volgut i fer les coses que mai haurien fet a la vida real.

Com ha gran referent d’aquest tipus de videojocs tenim Second Life, un món virtual desenvolupat per Linden Lab l’any 2003.

Second Life ha causat un gran impacte des del seu naixement, i encara avui continua aixecant passions entre els milions de jugadors amb els que compta arreu del món. La dinàmica d’aquest simulador es regeix per la consecució d’un món virtual d’extensions immenses en el que els jugadors no només participen mitjançant el seu personatge, sinó que hi interaccionen a tots nivells com per exemple: contribuint a la creació de nous escenaris dins del joc, constituint-se com a elements proactius dins d’una economia fictícia gràcies a la elaboració i comercialització de productes virtuals propis dins de Second Life o participant en esdeveniments de tipus cultura, social o polític.

L’objectiu d’aquest món virtual es proporcionar als jugadors una segona oportunitat per viure una vida alternativa a la que duen dia a dia.

Tot i la evident importància que ha assolit Second Life amb el pas dels anys, el seu desenvolupament, no hauria estat possible sense precursors que preparessin el terreny per la seva entrada al mercat. En aquest aspecte es on entra en joc simuladors com Little Computer People i posteriorment The Sims.

Little Computer People va ser desenvolupat l’any 1985 per Activision. LCP desenvolupava tota la seva acció en una casa de 2D amb 3 pisos en el qual el jugador conduïa un home que duia a terme tot de tasques quotidianes com ara veure la televisió, llegir el diari, jugar amb el gos, remodelar la casa, etc. Little Computer People va ser el primer simulador social o de vida que podia catalogar-se dins l’àmbit dels videojocs.

Uns quants anys després, concretament l’any 2000 va veure la llum un dels successor de LCP i alhora un dels predecessors més pròxims a Second Life, The Sims. Aquest videojoc creació de Will Wright ha assolit fins al moment la cota més alta en quant als simuladors socials, amb més de 100 milions de copies venudes fins a la data. A diferència del seu homònim dels 80 The Sims tot i incorporar la essència de Little Computer People, va dotar de personalitat i més realisme als personatges, fet que els acosta més al caràcter humà.

Els simuladors socials des dels seus inicis han proporcionat als jugadors la possibilitat de controlar una altre vida que no és la seva, de desenvolupar un alter ego una Second Life on ells poden decidir el que, el com, l’on i el quan del seu personatge. Aquest fet garanteix l’èxit d’aquest gènere que compte amb milions d’adeptes a tot el món i que de mica en mica es perfecciona més i ens acosta a un futurinquiet. Qui sap si potser la pel·lícula Gamer no és tan fictícia amb el pas del temps…


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: