LA LLEI DEL MÉS FORT

Quan parlem de WoW parlem del Massive Multiplayer Online Role Playing Game de pagament més popular de la historia dels videojocs amb més de 10 milions d’adeptes a tot el món. Tot i que el gènere ja portava anys vigent al mercat, no va ser fins a l’arribada de Warcraft que es va massificar el seu consum i la popularitat del gènere va créixer exponencialment a nivell global.

Són molts els atributs que diferencien la franquícia Warcraft de qualsevol joc de rol. Tanmateix, la popularitat obtinguda per aquesta saga es podria resumir en 3 pilars bàsics:

  1. En primer lloc l’usuari es troba amb una temàtica que des de sempre ha estat molt aclamada per als jugadors de totes les generacions, la fantàstica, la qual juntament amb un molt bon fil argumental que interrelaciona tot tipus races mitològiques dona lloc a un inevitable còctel d’addicció.
  1. En segon lloc, trobem el sistema en xarxa en el que s’estructura aquest videojoc de rol, el qual permet connectar milions de jugadors de cada racó del planeta sota un mateix escenari de batalla, on només el que sàpiga escollir les millors tàctiques de guerra (Warcraft) serà el que sobreviurà en un món imaginari que es regeix per la regla del més fort.
  1. Finalment, trobem que el joc compte amb un extens recorregut històric de 17 anys al mercat, fet que ha incidit en  tota una generació, així com altres jocs d’estratègia com Age of Empires.

La saga Warcraft va néixer l’any 1994 de la mà de la desenvolupadora Blizzard Entertainment. La primera entrega de de la saga portava per nom Warcraft: Orchs and Humans, que precisament pren com a trama principal la aferrissada lluita que mantenien aquestes dos races. Aquesta primera versió de la franquícia no només va ser la incursió  de Blizzard en un mercat que acabaria dominant, sinó que alhora va esdevenir un dels primers jocs d’estratègia a temps real o RTS.

Un any després, el 1995 Blizzard va treure al mercat la segona entrega: Warcraft: Tides of Drakness, que ubicava al jugador 6 anys després de la conclusió de la primera entrega. En aquesta nova versió de Warcraft, l’usuari tenia la possibilitat de accedir a uns escenaris amb molts més detalls gràfics i alhora a nivell de jugabilitat, li era permès escollir entre humans i orcs els quals, cada una per la seva banda, rebia l’ajuda de moltes més criatures mitològiques que en l’anterior entrega. Per exemple, els humans tenien el suport de races com els elfs, nans i gnoms, mentre que els orcs tenien l’ajuda de trolls, goblins i ogres.

12 mesos després de la sortida al mercat de Tides of Darkness, Blizzard va posar a l’abast dels jugadors una expansió de la segona entrega anomenada Beyond the Dark Portal. Cal dir que la tàctica de les expansió és una estratègia que des d’aleshores ha funcionat a Blizzard, i que per tant ha estat utilitzada en les seves posteriors entregues. En aquestes expansions, bàsicament s’ofereixen noves missions i una trama que segueix després de concloure el joc original.

3 anys després de l’expansió abans descrita, la desenvolupadora propietària de Warcraft va treure al mercat una espècie de pack anomenat Warcraft II: Battle.net Edition, en la qual recollien el joc original de Tides of Drakness, juntament amb la seva expansió Bryond the Dark Portal amb diversos canvis en el codi font que facilitaven en gran mesura l’ús d’aquest joc en xarxa.

L’any 2002 Warcraft III: Reign of Chaos va arribar al mercat europeu i es va presentar com una entrega fresca i plena de innovacions tècniques que portaven en aquell moment al seu màxim exponent la franquícia Warcraft, com era la incorporació de gràfics en 3D. Com en les anteriors entregues, la jugabilitat es concentrava en reunir recursos per tenir el major exèrcit i infraestructures per poder superar als contrincants. No obstant això s’incorporaven a l ‘escena noves races els elfs nocturns i els morts vivents. En la seva primera expansió però, també s’incorporarien els elfs sanguinaris i els Naga que oferierien noves missions, nous herois i noves unitats als jugadors de Warcraft.

Dos anys després va veure la llum World of Warcraft ambientat 5 anys després de la conclusió argumental de Warcraft III. Aquesta entrega va ser llançada en commemoració del desè aniversari de la franquícia, WoW donava la possibilitat al jugador de crear el seu propi personatge i fer-lo protagonista de les missions i la història en si. A més, el mateix jugador té la possibilitat d’anar configurant al seu gust el seu avatar mitjançant l’adquisició d’experiència, la qual proporciona noves habilitats al personatge.

World of Warcraft compta amb diverses expansions que l’acosten fins als nostres dies, la primera d’elles és The Burning Crusade, després trobem Wrath of the Lich King i finalment la actual expansió de Cataclysm, entrega que ens porta de nou a l’escenari el temible drac Alamuerte el Destructor, personatge que ja havia aparegut prèviament a Warcraft II.

WoW una aventura a gran escala que interactua amb milions de jugadors de tot el món, i que amb el temps s’ha convertit en la joia de la corona dels Massive Multiplayer Online Role Playing Game. El seu èxit es clar i el seu argument també: l’única llei que val és la del més fort.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: