OPEN WORLD GAMES (Sandbox)

Al post d’avui parlarem dels jocs de món obert o open world games. Uns jocs d’acció i aventures en 3D que tenen lloc en immensos espais virtuals. Aquest tipus de videojocs solen incorporar l’exploració d’escenaris i el control d’un omés personatges. La perspectiva pot ser en primera persona, en tercera o unacombinació d’ambdues. A més,  acostumem a tenir la oportunitat de conduir determinats vehicles degut a les grans dimensions dels espais que s’hi representen.

Un altre dels seus trets característics és la de utilitzar una trama que no és linial en la seva totalitat sinó que ofereix diverses vies per arribar a un mateix objectiu. A més l’evolució del personatge dins deljoc,acostuma a ser un denominador comú en diversos títols d’aques gènere.

Per tal de parlar una mica d’aquest gènere, es farà una mica de referència al seu recorregut històric, des dels primers que van encetar el gènere com ara Elite fins a la creació de la primera entrega del gran referent d’avui dia dins d’aquest àmbit: Grand Theft Auto.

Elite (1984)

Una de les entregues més revolucionàries dels anys 80 gràcies a ser el primer en incorporar gràfics 3D wireframe.

A nivell argumental, el jugador assolia el paper de combatent de l’espai, amb l’objectiu d’aconseguir el rang d’èlit (d’aqui el nom) mitjançant el compliment de diferents missions. A més, el fet de que comptés amb un finalobert, va assegurar el seu èxit i per tant la seva implantació com a model de referència dins del gènere.

Turbo Espirit (1986)

Exitós videojoc de la mà de Durel Software. Es caracteritza principalment per incorporar un mapa de grans dimensions amb lliure circulació per part del personatge.

La trama en general gira entorn a evitar una entrega de droga. Per aconseguir això el jugador haurà de conduir el personatge a través de persecucions pels transitats carrers de Manhattan.

 

 

Driller o Space Station Oblivion (1987)

El punt més destacable de Driller és que va incoporar un motor gràfic propi anomenat Freescape que permetia la creació d’un món sencer el qual el jugador era lliure d’explorar. Aquest va ser un gran avenç, comptant que es tracta d’unjoc disenyat per ordinadors de 8 bits.

Tanmateix, cal fer menció de que el motor Freescape va ser el primer motor posat a la disposició del públic per tal de que els mateixos usuaris fossin capaços de densenvolupar els seus propis escenaris.

Finalment destacar que a part de ser  un dels primers referents de Open World Game, també ho va ser en el camp dels FPS (First Personal Shooter).

Mercenary (1988)

Un altre dels importants predecessors de Grand Theft Auto. Mercenary, al igual que el seu predecessor utilitzava la fórmula dels gràfics wire frame.  A més, també oferia la possibilitat de completar el joc de diverses maneres, i per tant no era lineal.

En quant a l’argument, el jugador es posava a la pell d’un mercenary que havia de trobar una manera d’escapar del planeta Targ, indret on s’havia quedat atrapat.

Hunter (1991)

Entrega de la mà d’Activision i potser un dels referents més clars de Grand Theft Auto i dels sandbox posteriors.

Hunter va rebre una acollida molt positiva gràcies a la seva capacitat d’erigir-se com a joc complet. Un dels punts forts que van contribuir a que Hunter es guanyés aquesta fama va ser la incorporació de 3 modes de joc que oferien diferents tipus de jugabilitat al usuari:

  • En primer lloc trobàvem el mode Hunter (com un mode història) en el qual l’objectiu general era trobar i assassinar un enemic del govern i en aquest sentit era vital que el jugador fes interaccionar el protagonista amb altres personatges per obtenir pistes i descobrir on s’amaga l’objectiu.
  • Per altra banda trobem el mode Missions que tal com indica el seu nom consistia en dur a terme petites missions que el quarter general dictava. Aquestes missions eren cada cop més difícils conforme avançàvem per aquest mode de joc.
  • Per últim ens trobem amb el mode Action,   basat en l’acompliment d’objectius  en mode de contrarellotge.

Tanmateix un dels grans atractius del joc era en fonamentar-se en la interacció amb un entorn molt extens que el mateix jugador podia explorar.

Grand Theft Auto (1998)

Aquesta va ser la primera entrega de les 5 que trobem actualment. Va destacar principalment no només per portar a un altre nivell els open world games, sinó per combinar una trama argumental  i un sistema de joc que va captivar a milions de jugadors a tot al món. El seu gran atractiu…som els dolents de la pel·lícula.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: